Skip to main content

Terug bij het oude is het nog niet, maar de eerste stappen zijn gezet: vanaf 28 april mag de buitenhoreca open. Je zal daarom ongetwijfeld druk bezig zijn met de voorbereidingen. Staan de kassa’s al aan? Heb je de handhelds getest en opgeladen? Is softwarematig alles in orde (plattegronden, menu, personeelsbestand etc.)? Met onze checklist weet je zeker dat je goed voorbereid bent!

√ Zet je kassa aan en houd deze aan

Heeft je kassa de laatste tijd uit gestaan? Ons advies is om altijd de systemen aan te laten. Het merendeel van de apparatuur valt in slaapstand, waardoor minimale energie wordt gebruikt. Zoals je gemerkt hebt, zitten we bij Adnamics niet stil en plegen we regelmatig onderhoud aan het systeem. Ook staan er automatische taken in je systeem, zoals het generen van rapportages, het maken van een back-up en het uitvoeren van Windows updates. Het is belangrijk dat deze processen wel doorgaan, zodat de continuïteit van het systeem gewaarborgd wordt. Controleer direct of het kassasysteem ook internet heeft door een willekeurige pagina te openen in de internetbrowser.

√ Geef je plattegrond aanpassingen tijdig door

Om de 1,5-meter-norm toe te passen in jouw zaak kan het heel goed zijn dat je met tafels moet gaan schuiven. Kijk daarom goed naar de nieuwe indeling van je restaurant, bar of terras en geef dit tijdig aan Adnamics door. Houd rekening met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen en dien je verzoek via onze online supportpagina in.

√ Test de werking van de handhelds

Check tijdig of al je handhelds nog goed functioneren en of ze allemaal opgeladen zijn. Het kassasysteem kan tussentijds een update gehad hebben, waardoor de handhelds nog een synchronisatie nodig hebben. Test ook het bereik van de handhelds, zodat je straks zorgeloos kunt ondernemen.

√ Controleer de plek voor de terraskassa

Ga je dit jaar (weer) een terraskassa plaatsen op een vaste plek? Controleer dan tijdig of alle voorzieningen (stroom en netwerk) aanwezig zijn voor het aansluiten van de terraskassa.

√ Pas je menu in de kassa aan

Heb je processen in de keuken aan moeten passen en werk je nu met minder keukenpersoneel? Dan kan het zijn dat je als oplossing gekozen hebt voor een (tijdelijk) ander menu met nieuwe gerechten. In de backoffice van de kassa kun je eenvoudig artikelen toevoegen en wijzigingen. Via onze FAQ-pagina vind je diverse instructiefilmpjes. Wil je het liever niet zelf aanpassen? De servicedeskmedewerkers helpen je graag verder. Dien eenvoudig een verzoek in via onze online supportpagina.

√ Test alle printers

Het kan goed zijn dat je printers de afgelopen tijd stil hebben gestaan. Controleer of de printers aanstaan en of alle kabels goed aangesloten zijn en duw ze desnoods even aan. Bekijk direct of een printer eventueel omgeleid staat en ongedaan gemaakt moet worden. Laat een test bon uit de printer komen, zodat je zeker weet dat alles goed functioneert. Ga je printers verplaatsen? Vergeet dan niet om de juiste aansluitpunten aan te leggen.

√ Help je bediening met ‘’upselling’’ suggesties

De komende tijd zal je waarschijnlijk extra scherp zijn op rendement. Controleer daarom of er voldoende upselling-opties in het systeem staan. Heb je bijvoorbeeld bij het aanslaan van een koffie ook direct de optie om gebak aan te slaan? Als je medewerker op het terras bestellingen opneemt met de handheld, krijgt hij of zij dan direct de borrelhap-opties in beeld? In de backoffice van de kassa kan je deze opties eenvoudig toevoegen. Via onze FAQ-pagina vind je diverse instructiefilmpjes. Wil je het liever niet zelf aanpassen? De servicedeskmedewerkers helpen je graag verder.

√ Inktlinten en papier nog op voorraad?

Het is zonde als je straks weer de deuren kan openen en dat je erachter komt dat je printers niet werken, omdat de bonnenrollen op zijn. Controleer daarom van te voren of je voldoende papier in huis hebt en of je inktlinten op voorraad hebt. Het team van Adnamics stuurt graag de bestelling naar je op. Neem contact met ons op om de bestelling door te geven.

√ Bereid je personeel goed voor

Ga je aan de slag met seizoen medewerkers, heb je een nieuwe bedrijfsleider of wil je graag de kennis van het personeel up to date hebben? Attendeer jouw medewerkers op onze kosteloze e-learnings. In deze online trainingen worden de functionaliteiten in unTill stap voor stap behandeld. Maak eenvoudig een account aan en ga direct aan de slag!

Adnamics staat voor je klaar

Een goede voorbereiding is het halve werk, een welbekend spreekwoord. Gelukkig sta je er niet alleen voor. Onze horeca optimizers staan voor je klaar om al je vragen over je horeca automatisering te beantwoorden. We helpen je graag!

×

Weten hoe wij voor jou het verschil kunnen maken?

Wij verkopen geen losse producten, maar bieden je een totaaloplossing!

Neem contact op